Komisja Rewizyjna - kadencja 2014 - 2018
Komisja Rewizyjna
Rada gminy kontroluje działalność wójta, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy i w tym celu powołuje Komisję Rewizyjną.Zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591) komisja rewizyjna opiniuje wykonanie budżetu gminy i występuje z wnioskiem do rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi. Wniosek w sprawie absolutorium podlega zaopiniowaniu przez regionalną izbę obrachunkową.Komisja rewizyjna wykonuje inne zadania zlecone przez radę w zakresie kontroli. Zasady i tryb działania komisji rewizyjnej określa statut gminy. Jak określa Statut Gminy Dłutów do zadań Komisji Rewizyjnej należy opiniowanie wykonania budżetu gminy oraz sprawowanie kontroli działalności Wójta i gminnych jednostek organizacyjnych, w szczególności dotyczących:
1) realizacji dochodów i wydatków budżetowych,
2) inwestycji,
3) gospodarowania mieniem gminnym.
Zasady i tryb działania Komisji Rewizyjnej określa regulamin Komisji Rewizyjnej, stanowiący załącznik Nr 4 do Statutu Gminy Dłutów. Skład Komisji powołany został uchwałami Rady Gminy Dłutów Nr I/5/10 i Nr I/6//10 z dnia 2 grudnia 2010 r.
Skład Komisji:
1.Wierzbowski
Marek - przewodniczący
2.Matuszewski
Zenon - wiceprzewodniczący
3.Banaś
Andrzej - członek
4.Cieślak
Jerzy - członek
5.Nowak
Janusz - członek
6.Śpionek
Adam - członek
7.Szymańska
Barbara - członek
W/ w skład komisji powołany został uchwałami Nr II/5/14 i II/6/14 Rady Gminy Dłutów z dnia 11 grudnia 2014 r.